معرفی وبلاگ
ما میتوانیم امام خمینی (ره)
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 67671
تعداد نوشته ها : 27
تعداد نظرات : 6
 حمايت از توليد ملي
Rss
طراح قالب
GraphistThem240

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني بر لزوم تلاش در عرصه هاي مختلف در جهت رفع وابستگي به بيگانگان و حمايت از توليد ملي تاكيد كردند.
معظم له امروز در ديدار با مديران جهاد دانشگاهي كشور با ابراز خرسندي از پيشرفت هاي علمي كشور، اظهارداشتند: مساله جهاد، بارها در قرآن به كار رفته است و خداوند از انسان ها خواسته است كه براي رسيدن به مدارج عالي در معنويات و زندگي مادي، فعاليت جهادگونه را سرلوحه اعمال خود داشته باشند.
ايشان خاطرنشان كردند: دانشمندان بزرگي در طول تاريخ به ويژه نيم قرن اخير كوشش هاي فراواني داشته اند تا پيشرفت هاي شگفت آور، در زندگي انسان را موجب شوند؛ البته كشورهاي اروپايي و آمريكايي با توجه به تمام پيشرفت هايي كه به آن نايل آمده اند، از تمدن اصيل فاصله گرفته اند و به همين دليل است كه مشكلات اين تمدن خود ساخته، گريبان آنان را گرفته است.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بر لزوم تلاش در عرصه های مختلف در جهت رفع وابستگی به بیگانگان و حمایت از تولید ملی تاکید کردند.
معظم له امروز در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی کشور با ابراز خرسندی از پیشرفت های علمی کشور، اظهارداشتند: مساله جهاد، بارها در قرآن به کار رفته است و خداوند از انسان ها خواسته است که برای رسیدن به مدارج عالی در معنویات و زندگی مادی، فعالیت جهادگونه را سرلوحه اعمال خود داشته باشند.
ایشان خاطرنشان کردند: دانشمندان بزرگی در طول تاریخ به ویژه نیم قرن اخیر کوشش های فراوانی داشته اند تا پیشرفت های شگفت آور، در زندگی انسان را موجب شوند؛ البته کشورهای اروپایی و آمریکایی با توجه به تمام پیشرفت هایی که به آن نایل آمده اند، از تمدن اصیل فاصله گرفته اند و به همین دلیل است که مشکلات این تمدن خود ساخته، گریبان آنان را گرفته است.
این مرجع تقلید، وظیفه جهادگران علمی کشور را تلاش در عدم وابستگی به بیگانگان ذکر کردند و گفتند: در تمام فعالیت های علمی، صنعتی، فرهنگی و فنی در کشور باید حرکت جهادی داشته باشیم تا از دنیا عقب نیفتیم؛ جهاد، یعنی اینکه امروز ما بهتر دیروز و فردای ما بهتر از امروز باشد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به تاکیدات علمای شیعه در طول تاریخ در راستای خودکفایی امت اسلامی در عرصه های مختلف و قطع دست بیگانگان از سرنوشت ممالک اسلامی اظهار داشتند: اگر تلاش در جهت خودکفایی در عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و... موفقیت آمیز باشد بدون شک در اخلاق و رفتار و روحیات و معنویات مردم جامعه تاثیر گذار خواهد بود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: اگر جهاد گر نباشیم، عقب ماندگی و وابستگی ما به بیگانگان بیشتر می شود و آن وقت مجبور خواهیم بود در کوچکترین مسایل نیز دست نیاز خود را به سوی بیگانگان دراز کنیم؛ فعالان علمی کشور باید در هر جایگاهی به فکر افزایش مجد و عظمت اسلام باشند و کاری کنند که دنیای غرب و شرق روی علم و نبوغ و پیشرفت های جامعه اسلامی حساب کنند.
معظم له با ذکر حدیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص)، یادآور شدند: حضرت محمد(ص) از مسلمانان می خواهند که هیچ گاه برده و خدمت گذار دیگران نباشند، بلکه با تحصیل علم و دانش به جامعه بشری خدمت گذار باشند؛ درخشش مسلمانان در میان امت های دیگر، خواسته جدی رسول الله(ص) است که در روایات نیز به آن اشاره شده است.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهارداشتند: رفع فقر علمی، مادی، معنوی و فرهنگی از مهم ترین وظایفی است که فعالان حکومت اسلامی باید نسبت به رفع آن در جامعه اقدام کنند؛ بنده در زمان فعالیت در شورای نگهبان و در روزهای ابتدایی انقلاب نیز همواره بر تلاش کشور در جهت خودکفایی و افزایش تولید ملی و جلوگیری از واردات بی رویه تاکید داشتم؛ باید زمینه ای در کشور فراهم شود که ضمن افزایش تولید ملی زمینه کاهش واردات و بیکاری و از کار افتادگی واحدهای تولیدی کشور را فراهم کنیم.

منبع: حوزه

X